Het water - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu Het water - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu

Het water

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

13 Januari 2009 | Frankrijk, Montpellier

De titel van dit bericht slaat vooral op de tweede helft, dus nog even geduld ;)

Gister was het maandag, voor de meeste mensen een werkdag, maar aangezien mijn colleges pas morgen beginnen, was ik nog lekker vrij. Wel ben ik met Doris en Eline richting de uni gegaan (ze zelfs uitgezwaaid daar, later hoorde ik dat ze me zelfs een soort mama genoemd hadden..:P) om vervolgens door te rijden (de tram dan) naar een goedkope supermarkt die ons was aangeraden. Het was nog best een eindje, maar zittend is het geen probleem lijkt mij zo. Tot de trambestuurder besloot dat ie niet verder met ons wilde en gewoon iedereen de tram uitkickte! We moesten maar wachten op de volgende... Gelukkig komen die bijna elke 5 à 10 minuten, dus dat was nog niet zo'n probleem ;)

Na het boodschappen doen, het was een Norma, een soort van verkapte Aldi waar ze niet alles hadden, ben ik thuis wat gaan lunchen om daarna eens de andere kant op te gaan vanaf het huis (dus niet richting de oude stad) om op zoek te gaan naar een grotere winkel, de Champion. Ook vandaag was het heerlijk weer, dus was een jas overbodig :D Al lopende kwam ik de vis tegen die Doris en ik ooit op internet hadden gezien wat ik erg grappig vond, maar miss meer insidersjoke :P(zie daarvoor de foto's op de nieuwe site, thanx Jason!!, http://picasaweb.google.nl/NienkeMontpellier/EersteWeek?authkey=b30OPbLAZPM# Het kan zijn dat je eerst een google account moet aanmaken, maar dat is zo gedaan!).
Nadat ik de Champion had gevonden, bleek er vlakbij een tramhalte te zijn, dus dat scheelde boodschappen sjouwen ;)

's Middags ben ik naar de uni gegaan om wat dingen na te vragen over mijn rooster en voor de welkomsborrel. Dit bleek echter alleen een korte kenninsmaking te zijn, maar er werd wel meteen afgesproken voor een echte borrel voor die avond. Dit werd de vodkabar waar ik gezellig heb staan praten met mn mede Erasmusstudenten (de twee Griekse meisjes, Doris en Eline en een Iers meisje) en vijf begeleiders die dingen organiseren voor de Erasmusstudenten aan de IAE (universiteitsdeel waar ik studeer). De rest van de Erasmussers komt pas later aan, dus daar horen jullie later meer over :) Het was erg gezellig met onder andere een discussie over de beste biertjes uit Nederland/Duitsland en de wijnen uit Frankrijk :P

Vandaag zijn we eerst met zn drieën boodschappen gaan doen voor de komende dagen en na de lunch zijn we met de bus richting het strand gegaan. Tijdens de lunch maakte Eline echter net een grapje terwijl ik een slok water had genomen, waardoor het helemaal verkeerd viel en ik geen lucht meer kreeg. Doris riep nog Heimlich, maar dat had weinig zin :P Gelukkig ging het goed toen ik een paar keer rustig door mn neus adem haalde, maar het was zeker even schrikken!

De bus naar het strand gaat elk half uur en de vorige was net weg, dus we hadden nog wat wachttijd. We zijn toen eerst nog wat rond gaan kijken op Place de l'Europe met zn megagebouwen en watertjes met fonteinen (en veel Japanners die ook foto's maken natuurlijk ;)). De busrit duurde ongeveer een half uur en toen nog een stukje lopen, maaaar daar was ie dan: de Middellandse Zee! :D Na een korte fotoshoot hebben we lekker in het zonnetje genoten van de kabbelende golfjes tot de schaduwen langer werden, de lichtkleuren veranderden, enz en het tijd was om naar huis te gaan ;)

Morgen is het dan zover: de eerste colleges! Gelukkig hoorde ik al dat de meeste docenten hier wel sheets gebruiken, maar voor de zekerheid vandaag wel schriften gekocht ;) Dat moet goed komen!

A bientôt!

  • 13 Januari 2009 - 19:50

    Jésus:

    Wel oppassen met grapjes en water, he! Die combinatie kan soms erg gevaarlijk zijn! ;)

    De foto's zien er echt schitterend uit! Het weer ook vooral, zoveel beter dan hier in het regenachtige Nederland.. :S Succes morgen met je eerste colleges!

    X

  • 13 Januari 2009 - 20:22

    Jasper (sjappo ;-)):

    beste bier:
    Jan, Hertog Jan :P
    over wijn kan ik nix zeggen, maar een vodka bar levert vast leuke gesprekken op ;-)

    knuf

  • 13 Januari 2009 - 20:30

    Karin:

    ooooh leuk nienja! ja een hoop wist ik als insider natuurlijk al, maar gaaf van de zee! en dus ook een dubbelzinnige titel (stikken in water en water in zee!).

    Bon, ik ga mijn eigen blog uploaden (heb hem al geschreven in word en zit nu op de account van mn huisgenoot te internetten)

    Bisoussss

  • 13 Januari 2009 - 21:27

    Nicole:

    Daaaaag!

    Ben ik ook weer ;) Oh heerlijk dat je daar zonder jas kan lopen joh! Ohhh en de Middellandse Zee, lekker uitwaaien :) En die model voor 1 dagje-foto is leuk geworden :)

    Het beste bier, hmm ja ik ben het met je broertje eens dat HJ wel een goeie is, maar er is ook nog Paulaner, Dommelsch, Palm, ahhh teveel goed bier! En vodka is ook immer goed! Nasdarobia (zoiets, naja proost in het Russisch iig ;))

    X Nicole

  • 14 Januari 2009 - 11:10

    Ilona:

    Ik wil ook naar de zee.. aaah.. nja goed dat zal er wel niet van komen haha, maar misschien wel als ik naar jullie toe kom:) Dus dan nog maar f op wachten!
    En pas de volgende keer maar op met water, is niet zo handig!

    Succes vandaag met je colleges!

    Liefs X

    Groetjes aan Eline en Doris!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Nienke

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 147331

Voorgaande reizen:

27 December 2011 - 25 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Erasmus in Montpellier

02 April 2017 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: