O soleil! - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu O soleil! - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu

O soleil!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

11 Januari 2009 | Frankrijk, Montpellier

Sorry voor Nicole, je hebt me een dagje moeten missen, maar hier is dan weer een nieuw berichtje ;)
Er gebeuren zoveel dingen op een dag dat je wel aan een stuk door berichtjes kunt plaatsen bijna, maar dat wil ik jullie nou ook weer niet aandoen (en ik wil nog een beetje genieten van de zon buiten :P, want die schijnt volop :D).

Gister moesten Doris en ik dus uit ons hotel en zijn we met alle spullen verhuisd naar Boulevard Pasteur waar we de komende maanden zullen zitten. Wat een gedoe was dat zeg! De halve stad doorkruisen met een zware koffer achter je aan slepend, een zware tas om je heen gehangen en dan nog een andere tas aan je schouder. Maar gelukkig konden we nog een stuk met de tram. Na een korte tussenstop waarbij ik (zonder bagage) snel mn telefoon op ben gaan halen (ze herkende me meteen, had ik voor niets een hele Franse uitleg bedacht..) waren we aangekomen en werden we onthaald door een van de Belgische meisjes waarvan we de kamers overnemen. Uitleg over het gebouw volgt nog een keer met foto's.
Daar hebben we de spullen gedumpt en toen zijn Doris en ik wat door de omgeving gaan lopen om Montpellier te verkennen. Zo kwamen we de Arc de Triomphe tegen (die hebben ze ook echt overal in Frankrijk;)), Jardin des Plantes en Place Royale de Peyrou wat ik nog herkende van een eerdere vakantie.

Toen smste Eline dat ze was aangekomen en zijn we samen een panini gaan eten op Place de la Comédie om vervolgens ook een telefoon en tramkaart voor haar te gaan halen. Daarna zijn we naar het huis teruggegaan om de spullen naar onze tijdelijke kamer te brengen. Dat blijkt echter een heel klein kamertje te zijn waar een hoogslaper instaat, een kast en een bureau en waar we nog net een tweepersoonsluchtbed bij in kregen, zolang we de koffers in het halletje laten staan. Gelukkig hoeven we hier alleen te slapen en kunnen we overdag in de keuken zitten! Ik ben wel blij dat ik straks naar een ander appartement verhuis, want daar is het een stuk gezelliger, groter en vooral schoner (heb even mogen kijken 's middags). Verder is iedereen hier wel erg aardig en komen ze allemaal een praatje maken en dingen uitleggen.

Het bleek echter dat er ook geen dekens en kussens aanwezig zijn, waardoor we gistermiddag met zn drieën naar de Ikea zijn gegaan. Dit was goed te doen met de tram en stukje lopen. Toen we echter uitstapten bij de halte leken we net in Las Vegas aangekomen te zijn! Allemaal grote entertaininggebouwen, zoals bowlen, karten, bios en een ijsbaan, met neonletters en lichten. Er hingen zelfs lichtjes in de palmbomen! Bij de Ikea (die echt precies hetzelfde is als in Nederland) hebben we de spullen verzameld en toen ook maar daar wat gegeten. Toen we echter naar buiten wilden gaan werden we aangehouden door een beveiliger met de vraag waar we heen dachten te gaan met die tassen. We hadden namelijk al afgerekend voor we gingen eten en liepen dus niet langs de kassa's. Dus wij moesten de bonnetjes laten zien, alleen kon Eline die van haar niet zo snel vinden. Dus wij half wanhopig in het Frans gepraat dat we wel echt hadden afgerekend en na vijf minuten zoeken was ie ons zat en mochten we gaan :P

Na vannacht lekker opgepropt geslapen te hebben, en uitgevonden hadden hoe de douche werkt, hadden we de tip gekregen van een huisgenootje hier, dat er op zondag een groentemarkt was in de Arabische wijk (waarvan ik totaal niet wist dat ie er was!). Nou het was inderdaad Arabisch, want vlak voor we er waren kwamen we op een plein waar alleen maar Arabische mannen stonden te praten in groepjes en die ons toch wat raar aankeken. Maaar de groentemarkt was geweldig! (zo geweldig dat ik vergeten ben foto's te maken..) Heel veel fruit en groente en echt stukken goedkoper dan in de supermarkt en ook nog olijven, kaas en brood als je wilde. Dus dat wordt straks een megasalade eten, helaas verkochten ze geen wijn :P

Verder was het echt supermooi weer vandaag en zijn Doris en ik 's middags weer naar Place Royale gegaan waar we lekker zonder jas (! het is januari en ik kreeg net schaatsfoto's uit Nederland:P) in de zon gezeten/gelegen hebben. Dus dit was wel een beetje het vakantiegevoel ;)

Morgen begint dan de eerste schoolweek, maar ik ben er (na bijna anderhalf uur) achter gekomen dat ik de eerste week alleen op woensdag en vrijdag les heb, dus morgen alleen de welkomsborrel van de Erasmusstudenten en nog even lekker relaxen.

Met de foto's ben ik druk in de weer geweest voor een goede site, maar dat was nogal een probleem want de een konden er maar heel weinig op en de ander hele slechte resolutie.. Maaar het is dan nu geworden: http://s541.photobucket.com/albums/gg378/Nienke-Montpellier/Reis%20en%20eerste%20dagen%20Montpellier/
Nog steeds niet echt optimaal zo'n link, maar dat ga ik beter uitvogelen (of mensen die er beter in zijn, ik hoor het graag!)

Liefs, Nienke

  • 11 Januari 2009 - 19:37

    Laurien Kuijcks:

    Hee!
    Ja laatste daagjes he?! Morgen mijn scriptie inleveren, hij begon weer over die anova te zeuren en ik heb hem nou een vet uitgebreide mail gestuurd om onze beredenering uit te leggen en daarmee basta!
    Gelukkig gaat alles goed daar! Geniet ervan!
    xxx Laurien

  • 11 Januari 2009 - 19:40

    Jésus:

    Wuaaaaaaah! Haha, supermooi! Dus... Je komt gespierd terug uit Frankrijk? Aangezien al dat tassenslepen door Mont Pelier toch wel de nodige kracht vereist! ;)

    De link met foto's doet het trouwens prima! Als je een betere (=makkelijkere) link naar die website zoekt, kan je overwege om een gratis webhost aan te maken op www.dot.tk !
    Daar heb ik mijn jasoninaustralie.tk link ook vandaan. ;)

    Heb je trouwens ook al geprobeerd met Picasa (van Google) een album proberen te maken? Die moet als het goed is ook wel goed werken...

    Morgen begin je met universiteitsverhalen? Ben benieuwdd!!! :D

    Succes en viel spasss!!

    x
    Jason

  • 11 Januari 2009 - 20:19

    :

    Hoezo verontschuldig jij je alleen tegenover Nicole dat je je waarbenjij alleen laat? man, ik SMACHT naar een nieuw bericht! Wij arme Nederlandertjes zitten hier ook maar te verrekken, in afwachting (in mijn geval dan) tot we kunnen gaan en dan ook nog in de vrieskou... bleuh! (haha nu denk je: aaah, dáár had ze dat chagrijnige humeur vandaan!) Maar goed, klinkt goed daar allemaal joh! Oh en die medische faculteit, tis net het Palais des Papes in Avignon (voel ik me een keer speciaal, pauselijk paleis, heeft Montpellier een kloon :D). Oh en Avignon heeft geen Ikea. Dus blijkt het allemaal 50-50: wij hebben een H&M, geen Ikea, jullie wel een Ikea, geen H&M. Het is ook altijd wat he!

    Fotolink is oké en ik denk dat Jason al wat goede tips heeft gegeven (ik heb er zelf geen verstand van zoals je weet). Wat ik heel chille vond was Ellis die mij extra ruimte gaf op mn waarbenjij, dus als je nou je moeke lief aankijkt of ze extra ruimte wil kopen, dan kun je ze gewoon hier flikkeren :)

    Oh nog wat, die foto die je mailde deed het dus niet.. zie ik die nog ergens anders terug of was het zo'n insiders joke dat ik hem niet had herkend? Nou ja, ik ga douchen en vroeg naar bed en morgen aan het leed dat geboorteregisteruittreksel, ov inleveren, kopieën maken van allerlei soorten verzekeringen ETCETCETC heet!

    Ik denk aan jullie daaro en have fun! bisoussss

  • 12 Januari 2009 - 09:33

    Ilona:

    Wow, wat hebben jullie lekker weertje... t is hier nu iets minder koud, mja je kan niet alles hebben natuurlijk.. Super mooie foto's heb je, ik kijk nu alweer uit naar je volgende belevenissen samen met Doris en Eline!

    Liefs x

  • 12 Januari 2009 - 11:06

    Nicole:

    Haha, nou je hebt mij ook een dagje moeten missen wat betreft een reactie dus we staan quitte zullen we maar zeggen :P

    Meteen al naar de lekker vertrouwde Ikea :P Oh en bij die Arabische markt moest ik meteen denken aan onze Marokko-ervaring! Hopelijk was het dit keer niet zo ieeeeh!

    Oh en jouw collegerooster lijkt op die van mij: ook 2 dagen college, heerlijk!

    En ik ben jaloers op het mooie weer, want het is hier nog steeds koud en ik ben de afgelopen dag al heel vaak bijna uitgegleden :( Maar nu eerst weer verder met een niet nader te noemen onderzoeksverslag :(

    X Nicole

    PS: die link met foto's is leuk! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Nienke

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 147304

Voorgaande reizen:

27 December 2011 - 25 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Erasmus in Montpellier

02 April 2017 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: