Le premier jour à Montpellier / regeldagje - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu Le premier jour à Montpellier / regeldagje - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu

Le premier jour à Montpellier / regeldagje

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

09 Januari 2009 | Frankrijk, Montpellier

Vandaag zijn Doris en ik de dag begonnen met het nemen van de tram naar Place de la Comédie. Het zonnetje begon lekker te schijnen en met palmbomen aan de kant van de weg waan je je natuurlijk al een stuk sneller in een andere wereld ;). Na wat rondgesprongen te hebben op la Place zijn we richting universiteit gegaan om te beginnen met dingen regelen.

Op de universiteit bleek maar weer eens wat voor een papierwinkel Frankrijk eigenlijk is, want alles moest tig keer gekopieerd worden. Nog een wonder dat er überhaupt palmbomen staan langs de wegen :P Maar voor alles geregeld werd, moesten we eerst 15 euro betalen voor het aanmaken van een kaart, wat in een ander gebouw moest en wat pas om 13.00 uur kon, dus dat betekende ruim een uur wachten. Bij het international office kwamen we echter ook twee Griekse meisjes tegen, die ook dit semester in Montpellier gaan studeren, dus hadden we mooi de tijd om samen wat te gaan drinken in een studentencafeetje, à la Piecken.
Zij hebben wel een kamer via de universiteit geregeld, maar toen ik vroeg of ze het naar hun zin hadden, zeiden ze dat ze nu nog niet echt heureuse waren. Het bleek namelijk dat ze niet bij elkaar in een gebouw zaten en het ene meisje een probleem had, ze moet namelijk de wc delen met nog een paar mensen :P Ik had haar eigenlijk het nummer van Karin moeten geven die straks de komende maanden met een meisje zelfs haar kamer moet delen.

Om 14.00 (na lunchtijd natuurlijk) konden we dan weer terecht bij het international office om een carte d’étudiant aan te laten maken (groot en knalgeel). Daar heb ik echt het meest vage formulier voor in moeten vullen, zoals wat het beroep is van m’n moeder en wie de baas is van mijn familiehuis in Nederland, maar die heb ik maar open gelaten.

Nadat dit allemaal geregeld was, waren we in een totale regelbui terecht gekomen en zijn we doorgegaan om een maandkaart voor de tram (die net als de trams erg vrolijk is) te regelen en vervolgens nog een Franse telefoon te kopen, want dat was goedkoper dan alleen een sim-kaart. Het nummer daarvan is trouwens (0033-)0617592786. Alleen kunnen jullie me vandaag nog even niet bereiken, want de verkoopster was vergeten de telefoon weer terug in het doosje te doen, waar we achter kwamen toen we later weer bij het hotel waren, dus die ga ik morgen weer ophalen.

’s Avonds zijn we nog even terug geweest naar Place de la Comédie om naar de lichtjes te gaan kijken (zie foto’s). Helaas bewegen foto’s niet, maar de witte lichtjes bewogen naar beneden zodat ze op sneeuwvlokken leken. Dat vinden ze hier dan wel weer leuk, zolang het maar geen echte koude sneeuw is ;)

Nou tot het volgende berichtje, wat geschreven gaat worden vanuit de kamer aan de Boulevard Pasteur waar we morgen naartoe gaan verhuizen als Eline is aangekomen. Hopelijk gaat dat wel allemaal goed!

A bientôt!


  • 10 Januari 2009 - 09:56

    :

    Hahaha wat een comédie op de Place de Comédie! :D Koeliejoelie!

    Oh als ik jullie verhalen lees, krijg ik ook zoooooon zin om te gaan! Natuurlijk zitten 100 miljoen dingen tegen, maar dat is juist het avontuur en later vertel je dat aan je kleinkinderen :D

    Spannennnnnnnd! Veel plezieer nog en doe de groetjes aan Doris en Eline! Bisousss

  • 10 Januari 2009 - 11:01

    Steef:

    Succes met verhuizen he! Jullie gaan ongetwijfeld een geweldige tijd tegemoet!

    XX
    Steef

  • 10 Januari 2009 - 11:25

    Ilse:

    Echt leuke foto's! (echt vet dat die trams er zo uitzien, dat maakt reizen iig vrolijker ;))

    Succes met verhuizen vandaag en dan lees ik alle bijzonderheden daarbij vanaaf wel, of morgen, of hoor t wel via skype :P.

    Kus! xxx

  • 10 Januari 2009 - 15:23

    Jésus:

    Yoooooo Ninjaaaa! Vette shit, je zit gewoon al 'down under' in Mont Pelier met Doriesch! :D Vreugdedansje ziet er trouwens chouette uit! ;) Had bij Doris haar verhaal ook al gelezen dat er al de nodige dingen zijn meegemaakt door jullie! Nou, ben benieuwd naar wat voor avonturen je nog meer te wachten staan!

    Ik zei het bij Doris en ik zeg het ook bij jou:

    Keep the Hosanna high!

    Bisous,

    Jésus (the one and only!)

  • 10 Januari 2009 - 16:06

    Nicole:

    Ik ben nog steeds een beetje brak van gister, dus ik houd het kort ;)

    Superleuk dat je zo fanatiek dagelijks een berichtje plaatst, houd dit vol! En de foto's zijn ook leuk, ik krijg er ook al zin in ;) Doe Eline de groetjes!

  • 10 Januari 2009 - 18:02

    Ilona:

    Wow, super dat jullie wel alles al geregeld hebben.. ik zou er niet uit zijn gekomen denk ik:P Vet zo'n vrolijke tram, en de palmbomen lijken me trouwens ook wel gaaf:D
    Groetjes en Doris en Eline!

    Liefs Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Nienke

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 147408

Voorgaande reizen:

27 December 2011 - 25 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Erasmus in Montpellier

02 April 2017 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: