Le grand, longue et different voyage - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu Le grand, longue et different voyage - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu

Le grand, longue et different voyage

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

08 Januari 2009 | Frankrijk, Montpellier

Schrik niet, alleen de titel was in het Frans ;) Dit berichtje typ ik op de eerste avond in Montpellier, waar Doris en ik vanavond zijn aangekomen!:D Dit ging echt niet zoals gepland.. Om een kort verhaal langer te maken en in de trant van ken je die mop van die twee meiden die naar Montpellier zouden vliegen? Nou die gingen dus mooi niet!
Toen we goed op tijd aankwamen op het vliegveld van Brussel Charleroi (en dat zelfs door alle mis onderweg), hoorden we na het inchecken al dat er wat vluchten gecanceld waren, maar dat waren vluchten voor ver weg voorbij de alpen enz, dus niets aan de hand dachten wij. Vervolgens hebben we gezellig nog met zn allen wat gedronken en gewacht tot het bijna tijd was om te gaan boarden. Toen was het dus tijd ook voor het grote afscheid (wat ik 's ochtends in alle vroegte al had gedaan van Jasper en Ilse, dan is lang weggaan toch iets minder leuk..) en om door de douane te gaan. Na de controle daar (was vergeten dat er toch nog een kleine deo in mn tas zat, dus kon meteen mn tas helemaal omkeren) op naar de gate. En toen kwam het: vijf minuten voor boardingtijd wordt het scherm zwart en beginnen ze een hele waslijst om te roepen, waaronder: vanwege meteoroligische omstandigheden is de vlucht naar Montpellier gecanceld, wij danken u voor uw begrip. Nou daar sta je dan! We hadden (als hoge onzekerheidsvermijders voor een keertje) al afgesproken met de ouders dat ze zouden wachten tot we opgestegen zouden zijn, dus die konden we nu bellen dat t dus niet doorging. Wij dus eerst de koffers ophalen (wat echt supersnel ging voor de verandering) en toen denken over wat nu. Gelukkig zat mn zus Marije bij een computer en konden we bellen over hoe het zat met de eerst volgende vlucht (zaterdag pas en natuurlijk een stuk duurder) of toch dan maar met de trein. Na even een (klein) rondje gelopen te hebben, gingen Doris en ik voor het avontuur en kozen voor de trein! Deze ging alleen pas om tien over vier vanuit Brussel Midi, dus nadat we daarheen waren gereden, kon het wachten beginnen.. Hierbij moet nog wel even vermeld worden dat het ijskoud was op dat station, gelukkig konden we nog even op een bankje zitten bij de kaartverkoop waar het wat warmer was. Doordat we dus pas om tien over vier gingen, was het eerst nog tijd om mn moeder uit te gaan zwaaien die om half twee richting Maastricht vertrok. Niet helemaal hoe het gepland was dat ik mn moeder vandaag zou uitzwaaien, maar goed. Het verhaal van het verdere wachten zal ik jullie besparen, want dat is niet echt interessant, vooral langdradig:P (nog wel even voor Nicole, we konden nu wel naar de Panos ;)) Maar toen was het eindelijk zover en konden we in een warme TGV kruipen. De ouders van Doris namen het zekere voor het onzekere en hebben nog gewacht tot we ook echt waren, wat gelukkig zo was. Toen waren we eindelijk weer onderweg naar ons einddoel! Na een rit van bijna zes uur, waarin we gelukkig ook nog even konden slapen, zijn we dan aangekomen in Montpellier :D Voor de BC'ers, we zijn helemaal in de euforische stemming, want zelfs oude vervallen gebouwen waren opeens heerlijk en prachtig Frans :P En dat terwijl de eerste opmerking van de taxichauffeur (die ons snel naar het appartementje bracht dat we voor de komende twee nachten geregeld hadden) dat het toch wel erg koud was (het is hier ongeveer 1 graad boven nul, dus voor vandaag wil ik dit nog wel zien als warm, aangezien het in brussel min zes was vanmiddag ;)), maar morgen toch wel graag een zonnetje, zodat we de dingen kunnen gaan doen die voor vandaag op het programma stonden (lekker slenteren in de oude stad) en verder op zoek naar de uni.
Nou dit was dan het niet zo korte verhaal over de reis, maar ik ben toch blij dat we wel door zijn gegaan, ook al was het toch nogal anders dan gepland. Lieve groetjes uit la France!

  • 09 Januari 2009 - 12:50

    :

    Nienjaaa!

    Oh gelukkig zeg, dat alles goed is gekomen! Ik vertel hier iedereen over het drama-verhaal, maar gelukkig kwam het goed. Hier dik stressen omdat ik VEUL meer meuk heb dan ik dacht en ik dalijk nog naar Rosmalen moet etcetc, maar goed, komt goed! Amuse-toi en ik zie je binnenkort in la douce France!

    Weersvoorspelling? ik kijk ff op weer.nl en het zegt: morgen nog een beetje regen, maar vanaf dan alleeeeeen maar zon (soms klein wolkje) en temperaturen tussen de 9 en 12!! graden! La France, here I coooome :D

    xx

  • 09 Januari 2009 - 13:11

    Nicole:

    Jeeetje wat een pech zeg! En balen dat jullie ook zo lang moesten wachten, maar gelukkig waren er panini's, hihi! Plus dat jullie nu eindelijk in Montpellier zijn, dus het avontuur kan gaan beginnen ;)

    Mijn vakantie is trouwens goedgekeurd, dus ik kan de 21e met je mee gaan vliegen (hopelijk hebben we dan meer geluk ;)), maar eerst nog een boel te doen hier, waaronder het verslag van crosscultureel :(

    Doe Doris de groetjes en veel plezier!

  • 09 Januari 2009 - 13:53

    Ilona:

    Wow, wat een pech allemaal... dat koude weer ook allemaal, maar gelukkig dat t warmer wordt, zoals Karin zei... En toch wel fijn dat jullie goed zijn aangekomen nu... pff, ik zou er toch wel flink van balen!

    Ik ga ook maar een beginnen met corsscultureel.. moet toch een keer gebeuren! Trouwens, ik heb mn stage:D:D Whoehoe, wordt volgens mij echt leuk, dus nu heb ik ook f wat om me op te verheugen haha.

    Groetjes aan Doris en tot het volgende berichtje!

  • 09 Januari 2009 - 20:51

    Anja:

    Nou Nou, wat een reis hebben jullie gemaakt. Wat een verhaal. Maar gelukkig zijn jullie op de juiste plaats terecht gekomen. Missen jullie de sneeuw nog niet. Geniet nog even van het vrije weekend want ik hoorde van mama dat het maandag gaat gebeuren. Veel plezier, winkel ze.

    groetjes anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Nienke

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 147306

Voorgaande reizen:

27 December 2011 - 25 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Erasmus in Montpellier

02 April 2017 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: