La deuxieme partie - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu La deuxieme partie - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu

La deuxieme partie

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

25 Februari 2009 | Frankrijk, Montpellier

Na voor de tweede keer afscheid te hebben genomen voor een lange tijd van Jasper en Ilse was het om half vijf 's ochtends tijd om naar Schiphol te rijden. Met behulp van de nieuwe Tomtom en eigenlijk geen mensen op de weg kwam dit helemaal goed en na een supersnelle checkin hadden Nicole en ik nog tijd genoeg voor een tweede ontbijtje voor het vliegtuig netjes op tijd vertrok naar Montpellier. Daar werden we verwelkomd door een lekker warm zonnetje en even later ook door Eline en Doris. Vervolgens was het tijd om voor de derde keer die dag te ontbijten (het was pas iets van half tien ondertussen) om daarna boodschappen te gaan doen en Nicole alvast een kleine tour te geven. 's Middags was het supermooi weer, alleen waren Nicole en ik toch zo moe dat we in slaap zijn gevallen. 's Avonds daarom ook maar rustig aan met een filmpje en op tijd naar bed. Zondag begonnen we met boodschappen op de Arabische markt waar we nog meer Erasmusstudenten tegenkwamen en vervolgens ben ik gaan hardlopen op Place Peyrou om het nuttige met het aangename te verenigen zeg maar ;)

Op maandag had ik vanaf acht uur drie uur werkcollege en daarna ben ik met de trein naar Avignon gegaan, waar Nicole al eerder heen was gegaan die dag om met Karin de Pont te bezoeken. Aangezien ik die al had gezien zijn we na de crepelunch (met nutella en kokos!) naar Villeneuve-lez-Avignon gegaan dat aan de overkant van de Rhone ligt. Dat was best een wandeling doordat het ook nog eens op en af ging en het flink waaide, maar het uitzicht was het zeker waard! Vervolgens hebben we met een kort sprintje de bus gehaald terug naar Avignon waar we boodschappen hebben gedaan en bij Karin hebben gegeten samen met haar huisgenote Jessica. Daarna gingen we weer terug naar het station om naar huis te gaan. Daar aangekomen bleek de laatste trein opeens een kwartier eerder te vertrekken dan in het foldertje met tijden staat! Nou daar sta je dan, helemaal perplex van dit kan niet waar zijn, die trein moet nog gaan of anders een andere (ik bedoel het was acht uur, de laatste in Nederland gaat om iets van twaalf uur, of zelfs de hele nacht door), maar mooi niet dus. Een erreur van de drukker was het antwoord. Karin nog even helemaal geflipt tegen die man, maar daar kwam niet eens een sorry vanaf:S Dan was het maar weer een geluk dat we juist bij Karin op bezoek waren, want ze had gelukkig nog twee matrassen liggen waar we op konden slapen. Ze had alleen geen dekens, dus we zijn het hele gebouw doorgegaan waarbij we alle Erasmussers zo'n beetje hebben leren kennen, wat leuk was, en op deze manier allemaal plaids hebben verzameld. Ondertussen was het toch een stuk later geworden en na zo'n vermoeiende dag was het tijd om te gaan slapen. Na een ontbijtje de volgende morgen was het toch tijd om Karin dan nu echt te verlaten, dus Nicole en ik weer op weg naar het station. Daar aangekomen moest Nicole nog een kaartje kopen en ik wilde vragen of ik mn retourtje van de dag ervoor kon gebruiken. Nou ze ging het even voor me navragen en ze was over twee minuten terug. Is goed zeg ik, maar ik wil wel over tien minuten mijn trein nemen, dus als het niet kan dan koop ik wel een ander kaartje. Nee ze was zo terug. Nou mooi niet dus he!!! Om twee minuten voor tijd, vroeg ik aan een man waar ze bleef: elle arrive, elle arrive, gewoon nog even wachten. Nou ik maar een sprintje naar de trein getrokken, want ze kwam helemaal niet, maar die reed dus net voor mn neus weg... Terug bij het loket kwam ze na vijf minuten aanzetten met een stom briefje en een stempel dat het nu goed was, mja de volgende trein ging dus pas anderhalf uur later.. Toen hebben Nicole en ik toch nog maar even van het feit gebruik gemaakt dat er een H&M is in Avignon en wat geshopt om daarna terug te gaan naar Montpellier. Daar was het na een snelle lunch alweer tijd voor de volgende activiteit: de opera. Dit was in de Opera aan Place Comédie en heette Didon et Enee. Het werd in het Engels gezongen, maar in het Frans vertaald in de tekst die erboven geprojecteerd werd, wat toch nog wel nodig was. Voor mij was vooral het gebouw mooi en hou ik toch meer van dans en muziek dan opera denk ik. Daarna even snel naar de computerwinkel, want blijkbaar had mijn netwerkkaart het vliegtuig niet overleefd en deed mijn internet het alweer een paar dagen niet. Gelukkig zijn de menu's van computers internationaal en hoefde ik niet allemaal ingewikkelde computertermen te gaan vertalen.

Verder was er vandaag carnaval (wat als eerste bleek in de supermarkt, waar je vandaag geen alcohol kon kopen) en later op Place Peyrou waar een soort van carnavalsmix was met beetje verkleden en Braziliaanse trommelmuziek. Op weg naar de Australian Bar 's avonds bleek dat het verbod weinig geholpen had, want er zaten nogal wat dronken zingende mensen in de tram. Verder was het nog wel erg gezellig, alleen misten we net de laatste tram op de terugweg, dus nog een leuk avondwandelingetje gehad.

Vandaag is het dan woensdag en na een beetje uitgeslapen te hebben was het tijd voor de laatste colleges van deze periode alweer. Alleen toen we aankwamen bij de universiteit bleek deze geblokkeerd te zijn! De hekken waren dicht, en voor de slagbomen lagen pallets en boomstronken ter blokkade. Verder natuurlijk de welbekende kartonnen borden vol teksten dat iedereen moest staken. Wij dachten ondertussen dat we geen les hadden, maar om elf uur werd de blokkade opgeheven en hadden we daarna gewoon dus marketing, gevolgd door Engels, waar we een presentatie moesten houden wat voor ons Nederlanders nou niet echt heel ingewikkeld was. De echte beloning was eigenlijk het horen van de Fransen die ook Engelse presentaties moesten houden :P
Na het college stond Nicole op ons te wachten en zijn we nog even naar de dierentuin geweest waar we een barbapapa hebben gegeten (suikerspin ;)) tot afgunst van de kleine kindjes die daar rondliepen :P

Nou hopelijk hebben jullie het tot het eind kunnen volhouden, ter afsluiting nog wat fotootjes bij dit megaverhaal: http://picasaweb.google.nl/NienkeMontpellier/Week6?authkey=P6J1sQOTssk#

Bisoutjes! Nienke

  • 25 Februari 2009 - 22:26

    Karin:

    Oh nienke wat een koningberichten! pfoe ik wil eigenlijk naar bed maar ik kon de verleiding niet weerstaan... Marieke en Sonaj hebben ook nog gepost maar die stel ik toch echt uit tot morgen hoor! Maar goed, ik moest echt enorm lachen om je "ik heb mn zusje gepoked" hahah ook niet 'in haar zij geprikt' oid, nee, gepoked, wat een prachtig woord toch!

    En uit je verhaal van de trein komt nog zo mooi je frustratie: "Daar aangekomen moest Nicole nog een kaartje kopen en ik wilde vragen of ik mn retourtje van de dag ervoor kon gebruiken. Nou ze ging het even voor me navragen en ze was over twee minuten terug." je vertelt ook niet "het vrouwke" ofzo, nee je gaat meteen over op 'ze' haha daaruit blijkt zo erg dat je helemaal in je typverhaal zat (ook het gebrek aan witregels in die alinea) dat je nog KEIgefrustreerd was! En gelijk heb je natuurlijk, ik ben het met je eens. Ik haat SNCF for life! oh oh ik moet er overmorgen (officieel: morgen, nl over 31 uur) zelf mee..

    KOMT GUSSSSSS :D dag nienjaaaa tot snel maar weer! We spreken vast wel weer af als ik ook weer terug ben :) Bisous de kariiiine :D

  • 26 Februari 2009 - 18:38

    Ilse:

    Staat leuk je nieuwe jas ;)! Maar wat een stomme mensen kunnen die Fransen ook zijn zeg!!
    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Nienke

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 147330

Voorgaande reizen:

27 December 2011 - 25 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Erasmus in Montpellier

02 April 2017 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: