Weekje Nederland - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu Weekje Nederland - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu

Weekje Nederland

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

25 Februari 2009 | Frankrijk, Montpellier

Vijfenveertig euro, aardig wat frustratiemomenten en nogal wat dagen later (waarover allemaal later), kan ik weer een verhaaltje plaatsen! Aangezien het leven van een Erasmusstudent nogal vol is, krijgen jullie twee berichtjes in een keer, om het nog een beetje leesbaar te houden ;)

In de paar dagen voor ik naar Nederland ging, vielen de Franse lessen uit vanwege de staking (blijft maar doorgaan), dus had ik alle tijd voor andere dingen, zoals heel bijzonder boodschappen doen en wassen :P Woensdag had ik wel gewoon les de hele dag, maar 's avonds was er nog energie genoeg over voor een feestje in de Macadam. Daar aangekomen bleek alleen bijna iedereen verkleed te zijn, waar wij dus niets van af wisten en er maar gewoon bij stonden. Later kwamen er nog wel meer 'gewone' mensen bij, en was het vooral leuk om te raden wat het thema nou was (nog steeds geen idee :P), want er liep een Michael Jackson, Sarkozy, detective, baby, sneeuwwitje, en nog veel meer rond.
Donderdagmorgen was er eerst een bijeenkomst voor een forum dat we straks moeten gaan houden, maar dat was snel afgelopen. Aangezien het mooi weer was kwam het plan om naar het strand te gaan, dus wij à la minute in de auto gestapt (twee Franse jongens die meegingen die een auto hadden ;)) en lekker uitgewaaid op het strand :D Daarna was het tijd voor mn eerste Franse les. Dit was samen met Eline, een Duitser, een meisje uit Equador, een Spaanse en vijf Chinezen. Het was niet echt heel hoogstaand, dus benieuwd of dat nog beter wordt de komende lessen.'s Avonds was er nog een feestje in het gebouw waar ik een hele tijd gezellig met een Duits meisje heb staan praten dat net was aangekomen. Was wel grappig om te zien dat de Fransozen die we hadden uitgenodigd en die normaal het hoogste woord hebben, in een ruimte vol Erasmussers een beetje stil vielen :P

Vrijdag was het vooral een beetje chillen en tijd om mn koffer in te pakken, want zaterdag was het alweer zover en zou ik naar Nederland gaan. Nou ik heb nog nooit gereisd met zo'n lege koffer! Na nog wat boodschappen gedaan te hebben met Doris ging ik met de bus naar het vliegveld. Daar kwam ik Eline nog even tegen die net haar vriend Josje op had gehaald voor een gezellige Valentijn (en wat extra dagen) samen. Bij het inchecken zag ik het verontrustende woord "retarde" staan en na een korte vraag werd mij doodleuk verteld dat de vlucht twee uur vertraging had! Nou daar zit je dan op een superklein vliegveldje. Gelukkig had ik nog een tijdschrift en een economieboek voor leerwerk mee, dus kon ik me nog wel even vermaken in het zonnetje buiten en later in een restaurantje. Dat ging alleen dicht, dus toen mocht ik nog net aan een tafeltje blijven zitten buiten de luiken, wat aardig zijn de mensen toch. Toen het dus ongeveer twee uur later was dan gepland ging ik richting de douane, maar daar werd ik weer teruggestuurd, want het zou nog wel wat langer duren. Na ook mn Franse tijdschrift uit te hebben, kon ik drie en een half uur later dan gepland door de douane om er daar achter te komen dat ook de winkels dicht waren en dat ik dus niets meer te eten/drinken kon halen daar.. Maar goed dat ik flink geluncht had ;) Na een verder goede vlucht (waarbij ik onderweg nog over Parijs vloog en de lichtjes van de Eiffeltoren zag!) kwam ik aan op Schiphol waar mn moeder en mn zusje op me stonden te wachten! :D Bij het weerzien werd toch een traantje weggepinkt en ik vond het vooral raar om ze naast te horen ook weer echt te zien, dus na een half uur heb ik mn zusje toch maar even gepoked om te kijken of ze het echt was :P Daarna hebben we wat te eten gehaald bij de meest domme mensen van de BurgerKing ever en zijn we met de trein naar Ede gegaan. Daar aangekomen moesten we gewoon krabben! Dat was nog wel een groot verschil met Montpellier waar ik dus s middags lekker in de zon had gezeten!
De volgende dag kwam de hele familie langs voor de verjaardag van mn moeder, wat voor mij ook meteen handig was zodat ik iedereen kon zien en het was natuurlijk ook erg gezellig! Het was vooral leuk om te zien hoe erg de kleintjes weer waren veranderd en wat ze voor nieuwe dingen geleerd hadden.
Maandag was het lekker aanrommelen en voor het eerst sinds lange tijd ook weer fietsen. Zoals ze zeggen, dat verleer je inderdaad niet ;)
Dinsdag heb ik nog even goed aan mn huiswerk gezeten, want er moest nog een verslag verbeterd worden voor een Nederlands vak.. 's Avonds was het gelukkig weer tijd voor ontspanning en ging ik gezellig met Elisah uiteten. Uiteindelijk werd het toch de tweede keus, want de eerste was helemaal vol, en dat op een dinsdag om zes uur, ik was in shock :P
Woensdag zou ik naar Nijmegen gaan om iedereen van Robijn weer te zien en ook Nicole, maar ik was ziek :( Gelukkig ging het donderdag een stuk beter en kon ik met mn zusje gaan winkelen. We gingen maar met de auto, want het sneeuwde! Ik merkte dat ik toch wel erg snel wen aan het Franse klimaat ;) Vrijdag dan toch maar naar Nijmegen waar ik Jori nog tegenkwam :D en verder mn verslag inleveren en even langs mn kamer daar voor de post. Toch wel raar als je er zelf niet echt woont. 's Avonds nog even snel naar de kapper en toen naar het station om Nicole op te halen die voor een kort nachtje bleef slapen, omdat ze de vliegtijden vervroegd hadden en we niet met de trein konden gaan en dus met de auto moesten.

En vanaf hier verwijs ik jullie door naar het volgende verhaal, dat zich weer verder afspeelt in Frankrijk ;)

Liefs!

http://picasaweb.google.nl/NienkeMontpellier/WeekjeNederland?authkey=octPetbeO3c#

  • 25 Februari 2009 - 16:53

    Liza De Vries:

    haa Nienke!

    Leuk om ook jouw verhalen te lezen! Alle fransozen zijn flink op avontuur. Geen carnaval meer gevierd in Pays-Bas?

    Veel plezier nog daar, komt vast helemaal goed, en doe de andere meiden ook de groeten! Ik lees hun verhalen ook, maar om te reageren moet je inloggen oid, dus helaas daar geen reacties van mij :)
    Tot het volgende verhaal

    Bisous Liza

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Nienke

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 147319

Voorgaande reizen:

27 December 2011 - 25 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Erasmus in Montpellier

02 April 2017 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: