Het gebrek aan water - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu Het gebrek aan water - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu

Het gebrek aan water

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

16 Januari 2009 | Frankrijk, Montpellier

Ja jullie zullen ondertussen wel denken, wat heeft zij toch met water, eerst teveel, nu weer een gebrek, nou ik kan je zeggen het hoort er allemaal bij als je woont in Frankrijk. Er was namelijk al sinds enige dagen een kleine lekkage in de hal beneden in het gebouw en blijkbaar hebben ze besloten om daar vanavond wat aan te gaan doen, waar het water voor afgesloten moest worden. Nou op zich geen probleem vonden wij, flexibel als we toch wel enigszins zijn, want dat gebeurd in Nederland ook nog wel eens. Dus wij 's middags nog wat flessen water gevuld en allemaal van de wc gebruik gemaakt, dus dat zou helemaal goed komen. Tot ze ons na een paar uur kwamen vertellen dat het nog niet klaar waren en morgen verder zouden gaan en het water gewoon afgesloten laten!!! De verwachting is nu 12 uur 's middags dat het water weer kan gaan stromen... Zat ik eerst nog grapjes te maken over met de wcrol naar de wc à la camping, gaat dat zelfs nu niet :P
(even een anekdote heet van de pers, Doris wil net gaan tandenpoetsen en dacht even wat water over de tandpasta te doen, mja geen water he;))
Maar goed, het plan voor morgenochtend is dan ook om maar ergens te gaan ontbijten waar we dan ook gebruik kunnen maken van het toilet en de wastafel daar. Nog even en we kunnen ons bijna aansluiten bij de zwervers, die hebben ook geen licht, geen eigen kamer, leven uit een tas en hebben geen huis met water. Goed lichtelijke overdrijving, komt door het te weinig drinken om niet naar de wc te hoeven :P

Bon, nu de niet waterrelevante verhalen vanaf woensdag. 's Avonds zijn we dus naar Macadam gegaan voor de Erasmusavond wat echt supergezellig en leuk was :D Wij waren er wat vroeg, maar de twee Oostenrijkse meisjes waren er ook, dus mee bijgekletst. Halverwege ons biertje (Paulaner Nicole!, wel betere dan bij de Compagnie vind ik :P) ging de zaal beneden open wat een soort van kelder/grot was zoals onder kastelen. Echt heel cool met gangetjes en een zaal met dj die de nieuwe lichting Erasmusstudenten begroette, wat er ook heel veel waren op een gegeven moment. Later kwamen ook de Griekse meisjes met vriendinnen, dus we waren met een hele groep, erg gezellig :D

Donderdag waren we alledrie vrij, dus eerst uitgeslapen, boodschappen gedaan en 's middags wat gaan winkelen, waarbij we leuke dingen tegenkwamen voor onze toekomstige kamers. Daarna zijn Doris en ik nog even naar Place Peyrou gegaan om in het zonnetje in onze netgekochte boeken te lezen. Om zes uur hadden van Sophie, Duits meisje op de gang hier, gehoord dat er een welkomsbijeenkomst was voor Erasmusstudenten waar we samen heen zijn gegaan. Dit was van een andere organisatie, helemaal officieel met toespraken en daarna champagne, driekoningencake en andere hapjes. Er waren veel Amerikaanse studenten daar, maar ook drie Nederlanders wat wel grappig was, omdat we wel veel Belgen hebben ontmoet maar nog geen Nederlanders.

's Avonds zijn we helemaal los gegaan met onze gekochte spulletjes en zijn we schilderijen gaan vingerverven voor aan de muur op de kamers :P Helemaal creabea bezig geweest dus voor een goed doel, want de muren zijn allemaal erg kaal hier.

Vandaag had ik vanmorgenvroeg weer les, Management Interculturel, waarvoor ik onder andere naar Montpellier gekomen ben, dus daar verwachte ik wel wat van! Bij het begin van de les werd er meteen gevraagd of er ook Erasmussers waren (een kwart van de groep ong) en later ging het over vooroordelen, dus dat was erg grappig toen de Duitsers moesten vertellen over de Fransen en omgekeerd. Nederland hebben we helaas niet besproken, want wilde wel weten wat ze naast de tulpen nog meer denken ;)
Vanmiddag heb ik een lekker relaxmiddagje gehouden met wat geslenter door de stad en gezellig geskypt met Karin! Een erg handige manier om meteen onze ervaringen uit te wisselen en om elkaar uberhaupt weer even te spreken, want dat is wel afkicken als je huisgenote opeens ruim 100 km verderop woont!

Nou dit weekend wordt het dus verhuizen voor Doris en Eline. Ik zit helaas nog twee weken in het kleine kamertje, tot het Belgische meisje, waar de Italiaanse jongen, waarvan ik de kamer overneem, daarnaartoe kan verhuizen, wanneer zij klaar is met haar laatste tentamen. Helder voor iedereen :P? Conclusie 31 januari verhuis ik waarschijnlijk ;) Wat we verder gaan doen komt in het volgende bericht! (hopelijk even niet over water :P)

Bisous!

• 17 Januari 2009 - 08:39

Ilona:

Wel een goed idee van die vingerverfschilderijen! En trouwens erg leuk dat jullie ook een leuke groep hebben met Erasmussers, lekker gezellig stappen, super!
    Succes met verhuizen voor Doris en Eline, en verder fijn weekend;)

Liefs X

• 17 Januari 2009 - 11:02

Ilse:

Supergrappig dat t nu weer over water gaat. Iets minder natuurlijk dat er nu n gebrek is aan water, maarja ;).
    Erg leuk hoor, dat vingerverven, deden we vroeger ook, tis dus echt voor alle leeftijden, haha :P.

Veel succes met verhuizen!

Kus Ilse xxx

• 17 Januari 2009 - 17:03

Nicole:

Ieh echt heel irritant om geen water te hebben? Vooral vervelend dat je niet naar de WC kan, alleen daarom al zou ik extra vaak moeten. Hopelijk is het nu opgelost?

Ik ben er trouwens trots op dat ik jullie toch een beetje een goede bier-opvoeding heb meegegeven :P Zat het dan op de tap of hebben jullie ernaar gevraagd? In het eerste geval: (L) Montpellier ;)

X Nicole

• 18 Januari 2009 - 11:44

Ninjaaaa!

Is het inmiddels een beetje beter gesteld met het water? Kunnen jullie naar de wc of moeten jullie allemaal op een emmertje pissen en dat dan buiten in een parkje gooien? Of in de sloot? of moeten jullie op een doos met een gat erin net als vruuger? oh ik zie het helemaal voor me.

Bon, ik spreek je snel weer over mail! xx