Il pleut des garçons! - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu Il pleut des garçons! - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu

Il pleut des garçons!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

04 Februari 2009 | Frankrijk, Montpellier

Hmm in het Engels komt het toch wat beter over en eigenlijk regent het ook geen jongens, maar regent het gewoon water, en veel ook!! Deze paar dagen even geen zonnig zuiden, maar gewoon lookalike Nederland, voor het geval we het zouden missen ofzo ;)

Maar goed, dat weerhoud er natuurlijk niet van om leuke dingen te gaan doen:D! Vrijdagavond ben ik dus gaan schaatsen. Uiteindelijk niet meer met de Erasmussers van de IAE, maar wel met een paar vanuit het appartement. Dat was echt supergrappig, want het was discoschaatsen, inclusief dus de lichten en de muziek!

Zaterdag was het dan zover: ik kon oververhuizen naar mn eigen kamer! Na wat schuiven met meubels en een grondige schoonmaakbeurt konden mn spullen erin (je verzamelt toch snel veel dingen in die paar weken) en kon ik beginnen met de kamer aankleden (die foto's volgen nog). 's Avonds had ik met Rikie afgesproken die voor een paar dagen naar Montpellier kwam voor een training en wat spulletjes voor mij mee had genomen uit Nederland.

Zondag was het tijd voor een tegenbezoek bij Karin en zijn Doris en ik naar Avignon geweest. Om tien uur stapten we daar uit de trein en een verhitte Karin kwam ons op de fiets ophalen met de mededeling dat haar versnelling eraf gejat was! Dat gebeurt hier in Frankrijk trouwens wel vaker, geen idee wat je daarmee moet en supervervelend! Via het laatste stukje van de oude stadsmuren zijn we naar het Palais des Papes geweest, waar we dmv een audioguide helemaal bijgespijkerd werden over Filip de Schone die samen met Urbain de Vijfde en Benedictus de Twaalfde erg van bouwen hield, waardoor het nu echt een megagebouw geworden is! Na de lunch zijn we via de stadsmuur naar de wereldberoemde brug (wat eigenlijk geen brug is, want hij haalt de overkant niet) gegaan waar we (in de regen..) natuurlijk op gedanst hebben :P Karin en Doris konden het ook niet nalaten om nog even voor Leo en Kate te spelen, zie daarvoor de foto's ;) Na de brug hadden we nog tijd genoeg voor een filmpje (L'autre côté du lit) en lekkere pastapesto voor het tijd was voor een sprintje naar het station (gelukkig goed aangemoedigd door een fietsende Karin: allez les filles néerlandaises: stel ook even de Fransen voor die langs de weg liepen:P).

Maandag begon met een lekkage in de keuken door de megaregenval die er sinds 's nachts viel. Gebeld naar de huisbazin: "ja ik weet ervan, en er zou van de zomer wat aan gedaan moeten zijn, maar dat is niet gebeurd, en omdat het nu regent kan er nu niets gedaan worden.." Gelukkig hadden we nog een emmer staan zeg maar.
Verder zijn we nog naar de bank geweest om een rekening te openen voor de huurtoeslag, waar we te horen kregen dat we alvast 66 euro gewoon krijgen, vanwege een samenwerking met onze uni!
's Avonds was het weer tijd voor een soireetje bij een Fransoos thuis waar we nog even de Jeugd van Tegenwoordig hebben laten horen als voorbeeld van de Nederlandse rap, geweldig die gezichten! :P Op de terugweg kwamen we helaas midden in een wolkbreuk terecht en kwamen we doorweekt thuis, zelfs na de korte schuilpoging waarbij Eline gezellig samen bij een zwerver onder de paraplu kroop :P

Dinsdag was verder een rustig dagje met bijslapen (dat lukt goed met die luiken! om 10 uur lijkt het nog midden in de nacht) en boodschappen doen. 's Avonds zijn we met zn vieren naar een balletvoorstelling geweest in het Opera Berlioz. De zaal was al een beleving op zich, die redelijk groot was en ipv balkons waren er allemaal loges, waarin wij ook zaten, dus ik voelde met net een soort koningin :P Het stuk zelf was erg modern, (dus niet echt een verhaal) wel klassiek, maar erg leuk om te zien en ook om naar de muziek te luisteren waarbij bekende stukken gemixed werden met eigen stukken.

Vandaag was het weer collegedag, wat niet heel veel anders was dan voorgaande weken, behalve dat ik bij de entree van de uni er nog wel even op attent gemaakt werd door een hele rij mensen met spandoeken, dat er nog steeds mensen in staking zijn en dat ik toch eigenlijk ook wel moest gaan staken, mja een keer vind ik wel weer even genoeg :P

En nu moet ik er een eind aan breien, want het is tijd om te gaan koken aangezien zometeen de Erasmussers hier komen om gezellig samen te eten!

A bientôt! xxx

Voor de foto's: http://picasaweb.google.nl/NienkeMontpellier/Regendagen?authkey=9ZSUIXRyKkU#

• 04 Februari 2009 - 19:49

Nicole:

Haha met die titel verwachtte ik hele andere verhalen dan regen ;) Trouwens, hier lag vandaag sneeuw!

Relaxed dat je nu op je eigen kamertje zit! Ben benieuwd hoe je 'm gepimpt hebt want op de foto's zag het er nog een beetje leeg uit. Wel een mooi uitzicht! Is het een drukke straat waar je aan zit?

Oh en die lekkage ziet er niet best uit. Lekker improviseren met die emmertjes ;)

En wat een pose-foto's van Avignon zeg! Die Titanic foto :P En Karin arrogantkijkend op het bankje terwijl Doris hele arty-farty hoek zoekt voor de foto ;)

Lang berichtje (A) Trouwens goed nieuws, want ik heb mijn master journalistiek gehaald! :)

Liefs!

• 04 Februari 2009 - 19:49

Nicole:

Oh beetje te positief, want het is natuurlijk MINOR journalistiek (A)