Voorbijgewaaide dagen - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu Voorbijgewaaide dagen - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Nienke Swankhuisen - WaarBenJij.nu

Voorbijgewaaide dagen

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

09 Februari 2009 | Frankrijk, Montpellier

Afgelopen dagen waren weer lekker druk en zijn echt voorbij gevlogen. Dat vliegen was soms ook letterlijk want het heeft ook heel hard gewaaid (waarschijnlijk de Mistral), wat wel weer leuke filmpjes opleverd ;)

Donderdag mocht ik voor de verandering ook om 8 uur op de uni verschijnen, want dat was de eerste dag van een tweedaags project waarbij je met een groepje een toeristisch botenbedrijfje moest runnen door aan te geven waar je je geld in ging investeren en hoe je aan geld kwam. Na een (slechte bleek later) tip hadden we na het eerste 'jaar' een megaverlies wat de twee jaren (elke opdracht was 1 jaar) niet beter werd, waardoor we de grap van de klas werden. Toen ik 's avonds ook een van de jongens van een andere groep tegenkwam was ook het eerste wat ie zei: ah jij zit in groep 1, waarna hij begon te lachen.. Maar : rira bien qui rira le dernier (wie het laatst lacht, lacht het best;)) en de tweede dag waren wij de enige met winst (H)! Tijdens dit project heb ik niet echt veel ingebracht, want ik zat samen met vijf Fransozen die samen heel veel en heel snel Frans praatte en omdat het ook allemaal nieuw was, had ik al mijn aandacht nodig om het uberhaupt te volgen, laat staan nog iets zinnigs te zeggen. Gelukkig ging het een stuk beter met het verslag maken, dus ik heb nog wel iets gedaan :P

Donderdagavond was er nog een afscheidsfeestje van iemand hier in het gebouw wat erg gezellig was met veel nieuwe Erasmussers (zelfs een Finse dit keer) maar ondertussen ook wat bekenden al is het maar van gezicht, want hoewel ik het nogal stom vind dat bijna niemand mijn naam kan uitspreken, onthoud ik die buitenlandse namen toch ook een stuk minder goed. Iemand tips??

Vrijdagavond hebben Doris, Eline en ik gezellig samen een filmpje gekeken, Chocolat. Hierna hadden we zoveel zin in chocolade gekregen dan Doris en ik na het eten nog even een sprintje naar de 8àhuit getrokken hebben voor een bak chocolade-ijs als toetje :P

Zaterdag was het tijd voor het eerste Erasmusuitstapje waarbij we met twee bussen eerst naar een Middeleeuws dorpje gingen (Lagrasse) en daarna door naar Carcassonne. Als je in een bus zit met zo'n uitstapje krijg je het volgende: voor je hoor je Grieks, achter je Spaans, linksvoor Italiaans rechts Frans en zelf blijk je opeens naast een Nederlander te zitten die ook in Nijmegen studeert en ook lid geweest is van Phocas, waardoor je gezamenlijke kennissen hebt!

Carcassonne is een gedeeltelijk bewaard en gedeeltelijk herbouwde middeleeuwse stad, dus compleet met muren, torens en een kasteel. Hier kregen we tijd genoeg om zelf het kasteel te bekijken en het stadje. Vandaag waaide het echter heel erg (later bleek dat het daar altijd waait:P), wat het wel koud maakte, dus tijdens de lunch hebben we ons lekker opgewarmd in een restaurantje. Gelukkig had ik ook gewoon mn gympjes aan, want met van die echte ouderwetse straatjes heb je ook echte irritante keitjes en kiezelsteentjes :P

Na het oude gedeelte bezocht te hebben zijn we door de bus beneden in het nieuwe gedeelte van Carcassonne afgezet. Hier hebben we nog wat rondgelopen en foto's gemaakt van het oude gedeelte (dat dus op een heuvel ligt), een kerk bezocht en gingen Doris en ik nog even helemaal los op twee wipkippen :P Na een rit van ruim twee uur waarbij we film konden kijken (gelukkig was er een Belgische die de film kon dromen, want het was natuurlijk weer nagesynchroniseerd, en ik volgde niet alles) of konden slapen, waren we weer terug in Montpellier waar Eline klaar zat met de pannenkoeken :P

Zondag was het weer vroeg, want Doris en ik gingen met een andere organisatie dan die van Carcassonne, naar het museum van Dali vlak over de grens in Spanje. Het museum was, net als de kunst, erg apart (de officiële term is surrealistisch), maar wel erg leuk om te zien, ook omdat het niet alleen schilderijen waren maar ook wat meer doe dingen, zoals halogrammen, beelden en met je neus tegen het glas gedrukt staan zodat je zelf van twee plaatjes weer een plaatje vormt (het leukst is dan nog om de mensen te bekijken:P). Na het museum zijn Doris en ik nog naar een fort gelopen waar je een mooi uitzicht had over de stad, maar helaas hadden we geen tijd meer genoeg om daar de rondleiding te volgen, want het was weer tijd om met de bus terug te gaan. Helaas was het niet echt goed geregeld allemaal, waardoor er nogal veel tijd verloren ging met doelloos rondjes rijden in de bus en stops bij een wegrestaurants die onnodig waren.

En dan is het alweer maandag vandaag. Vanmorgen eerst lekker wat uitgeslapen (eindelijk weer! :P) en daarna wat huishoudelijke dingetjes als boodschappen, opruimen, mail bijwerken, verhaaltjes van andere mensen lezen en dit verhaaltje typen ;)

Veel plezier nog met het kijken van de foto's, ik vind ze erg leuk door de rare dingen van Dali en het middeleeuwse allemaal van Carcassonne
( http://picasaweb.google.nl/NienkeMontpellier/LagrasseCarcasonneDali?authkey=tHNKPT8fgcs#) en dan tot het volgende berichtje dat waarschijnlijk uit Nederland komt, want het is alweer tijd om even heen en weer te gaan! Echt wat gaat de tijd snel!

Biz!

  • 09 Februari 2009 - 16:01

    Marije:

    Hé zussie!!

    Wat een heerlijk lang verhaal weer :-)
    Erg leuk om zo van je te "horen".
    En nog leuker dat we elkaar bijna weer zien :-)
    Leuk zo'n bijwerking van filmkijken, haha.
    Gelukkig heette de film niet "vin" ;-) of ..... ;-)
    kusje van uit het gezellige Limburg, alaaf!!

  • 09 Februari 2009 - 16:18

    :

    Ooooh Nienke, ik wil twee dingen zeggen voordat ik me naar college haast.

    1. Ik vind het veel gaver om eerst de Skype-versie te horen, bel me voortaan altijd eerst voordat je een bericht plaatst :P
    2. Uit dit bericht blijkt ZO ontzettend hard waarom mijn verhalen altijd UBERlang zijn en de jouwe kort... let op dit stuk "Helaas was het niet echt goed geregeld allemaal, waardoor er nogal veel tijd verloren ging met doelloos rondjes rijden in de bus en stops bij een wegrestaurants die onnodig waren."
    EEN ZIN! Ik zou daar minstens 5 alinea's aan hebben gewijd ofzo uit frustratie! :D hahaha dat deed je tijdens onze skype-sessie ook, daarom weet ik dat het eigenlijk vet irritant was. hahah geniaal, iig.

    Ik ben het overigens met je zus eens, vooral die ..... :D Bon, ik hou ermee op, ik wou die blog van Jason ook nog lezen maar die moet maar wachten tot vanavond.

    Bisous ma chérie! Amuse-toi aux Pays-Bas la semaine prochaine! xx

  • 09 Februari 2009 - 17:01

    Nicole:

    Hee!

    Wat goed van jullie groepje dat jullie uiteindelijk als enige toch nog winst hadden!

    Gaaf, Chocolat! Met Johnny Depp, alhoewel hij naar mijn idee te weinig in beeld is mááár wel lang haar heeft ;)

    Ik wist trouwens niet dat Carcasonne een stad was! Ik dacht dat het een spel was (A) Maar op de foto's ziet het er wel erg gaaf uit! Sowieso zijn middeleeuwse dingetjes altijd de shit :-)

    Trouwens, ik zie op de foto's dat je ook van Dali (gave schilder!) La Persistance de la Memoire hebt gezien! Daar heb ik een paar weken nog college over gehad, dus alleen maar gaaf dat jij 'm in het echie hebt gezien :)

    X Nicole

    PS: dat stukje over dat jullie losgingen op wipkippen doet me weer denken aan de speeltuintjes in Spanje (Malaga?) die we onveilig hebben gemaakt ;)

  • 09 Februari 2009 - 19:46

    Ilona:

    Sow Nienke, ik vind t toch maar knap dat jullie groepje toch lekker de laatste dag winst heeft gemaakt:) Toch maar weer mooi meegenomen! Dus de volgende keer moeten die Fransen toch maar oppassen met jou uit te lachen!

    Super mooi Carcasonne! In t Dalimuseum ben ik ook al een aantal keer geweest en ook afgelopen zomer nog in Figuered geweest, dus het komt me zeer bekend voor leuk:D:D

    De tijd gaat inderdaad echt al snel en ik hoop dat ik je volgende week ook nog f kan zien, maar we weten inderdaad nog niks over onze BA:S Daar ben ik een btje afhankelijk van ivm stage... Maar ik hoop dat t lukt!

    Nog meer groetjes uit Limburg;) Liefs X Ilona

  • 09 Februari 2009 - 19:47

    Ilona:

    PS: Figuered is natuurlijk Figueres!

    Groetjes aan iedereen daar en ik zal ook nog wel mailen morge ofzo! Liefs X

  • 11 Februari 2009 - 17:13

    Anja:

    Hoi Nienke, wat leuk om de foto's van museum van Dali te zien. Daar ben ik ook geweest, dus was wel een leuke herinnering. Nou nog even en dan zien we je weer. We kletsen dan wel weer even bij. Groetjes en tot zondag.

  • 11 Februari 2009 - 19:59

    Tim:

    Hoi Nienke,

    Leuk hoor al jouw belevenissen! We lezen ze echt wel! Ik heb ze de afgelopen tijd elfs regelmatig voorgelezen aan mijn moeder.
    Groetjes, liefs en tot zondag!

    Tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Nienke

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 146990

Voorgaande reizen:

27 December 2011 - 25 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Erasmus in Montpellier

02 April 2017 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: